Thursday, October 21, 2010

TAC Conference @ Arena Star Genting...





Group OT2

2 hari berkampung di Genting Highland (20/10 - 21/10) attending Top Achievers Congress...memang sgt2 berbaloi....coz We're No 1...! First Company will achieve 1 Billion,from aspiration to achievement!!...

Agenda utk 2 hari memang sgt padat smpikan x sempat nak rehat...balik tuk mandi dan sembahyang pas tu kuar balik sharing ngan group plak...byk input dan info yg dpt...almaklumla aku pon kiranya salah sorg client prudential since 2008...


Selain dr info yg aku dpt kat sana....ada satu part yg paling best ...setiap org dpt RM100 cash(bg yg submit min 4 new cases last Q3 ri tue)...yes!!!! aku dapat sb submit lebih dr 4 case....syukor x sia2 gie genting...tp bukan setakat nie jer yg kitaorg dpt as reward...sebenarnya byk lagi...bonus,star club,trip to oversea (latest egypt dan bandung)......

Latest info yg aku dpt since last month...Prudential still no 1 ....
1.Prudential
2.Great estrn
3.ING
4.AIA
ni diambil mengikut survey dr semua company insurans....dorg survey bukan dr segi product jer...tp merangkumi semua...product,services,claim dll....

Bukan aku nak riak tp sb semanjak aku dah full time prudential nie....dah 2 org client aku masuk hospital....dr segi claim..memang x der problem...(online)...paling lambat dpt dlm 3 weeks....dan paling cepat dlm masa 9 hr jer....ada gak client yg x puas hati pasal 10% co-insurans (min RM300-max RM1000)...sb dorg kata ins lain x der plak kn bayar co-ins...bagi aku senang jer...ko baca dulu term and policy insurans tu...then baru ko tau knp x der co-insurans.... prudential x kan hide benda2 cam nie...kalau kata kn bayar memang kn bayar...tp berbaloi x kalau kita bayar max RM1000 tp kos rawatan tue lebih 40k....pas kuar spital kita kasi lagi duit saku (elaun warded,elaun surgery,elaun icu,elaun mc dll)....

Aku dulu b4 nak sign prudential nie...aku tanya habis2an...pas tue aku survey ins2 yg len gak...eh kata kita pengguna yg bijak kan...kn la compare ngan suma ....alhamdullilah aku decide ambik prudential...then x sampai 2 bln aku decide plak nak jadi agent prudential...sb utama aku sanggup tglkan kerjaya demi prudential....
-aku nak tlg semua org melayu supaya bila dorg sakit
1.x yah susah2 nak korek duit tabung/simpanan
2.x yah susah2 nak tebalkan muka pinjam ngan sedara mara,kengkawan mahupon ah long
3.x perlu mintak simpati org ramai sampai sanggup masuk paper(kosmo,mingguan wanita) dan tv3 (bersamamu..)
-nak tgk ramai org melayu dpt masuk spital swasta dgn layanan first class...
-client masuk spital tp dorg akan dpt duit elaun(duit kocek)
sebenarnya byk lagi sb knp aku memilih kerjaya nie....bkn saja dpt berbakti dan menolong org ... yg penting aku dpt memuaskan hati semua client2 aku....

Lagi satu info terkini yg aku dpt dr prudential....sapa2 yg mbik PRU Lady / Pru Essential Lady cover penyakit kanser DCIS (Ductal Carsinoma) ....ntikan info pasal DCIS nie...

No comments:

Post a Comment